April 2024 Mei 2024 juni 2024 juli 2024

Wijzigingen en/of aanvullingen worden in het maandblad afgedrukt.

KAARTVAKANTIE 21 – 25 OKTOBER 2024

Het leven is goed in het Brabantse Land! Dat werd gezongen in een liedje van tientallen jaren geleden, en zo is het nog steeds.

Noord- Brabant behoort dan ook tot de gezelligste bestemmingen van Nederland. Het Bourgondische leven, de prachtige natuurgebieden, de geweldige steden en de gastvrije inwoners maken deze provincie een zeer geschikte vakantiebestemming voor onze klaverjasreis.

In het centrum van het plaatsje Made ligt ons hotel:  Het Trefpunt,  adres: Raadhuisplein 1-a 4912 ZJ Made.

Kosten voor deze vakantie bedragen € 585,- op basis van een 2-persoonskamer. Voor een 1-persoonskamer geldt een toeslag van € 65,-.

Opgeven voor deze reis kan op DINSDAG 30 april tussen 10.30-12.00 uur  in Puyckendam. Hierbij dient € 75,- te worden aanbetaald aangezien het hotel een voorschot verlangt.

Verder is praktisch alles weer bij de prijs inbegrepen, maar als u  s’ avonds na de koffie nog iets wilt gebruiken is dat voor eigen rekening.

Een eventuele annuleringsverzekering  dient persoonlijk te worden afgesloten.

Er kunnen 35 personen mee, al wordt het wel weer stoeien met de 1-persoonskamers.

Hopelijk allemaal weer tot ziens. Ik heb er nu al zin in!

Groet,  Elly Duivenvoorden

DAGJES UIT EN RESERVERINGEN

Voortaan gaan we een ander systeem hanteren, waarbij niet meer van tevoren gereserveerd kan worden. U kunt zich alleen aanmelden op de inschrijf dag, waarbij ook meteen betaald moet worden. Zijn er meer gegadigden dan plaatsen, dan worden die op een lijst gezet en benaderd of zij met de volgende dagtrip mee willen.

Met vriendelijke groet,

Elly Duivenvoorden, reiscommissie

Open maaltijden

Op de 1e donderdag van de maand wordt een open maaltijd gehouden in de grote zaal van Puyckendam, aanvang 17.30 uur, zaal open om 17 uur. U kunt zich hiervoor op de donderdag een week van tevoren opgeven bij Joke Berkhout, die daarvoor van 11 tot 12 uur in Puyckendam aanwezig is. De kosten voor de maaltijd zijn € 15,-, te betalen bij aanmelding.

Bingo
Iedere 2e zaterdag van de maand wordt een bingo georganiseerd in de grote zaal van Puyckendam. Aanvang 13.30 uur, de zaal is open vanaf 13.00 uur.

Activiteiten en lidmaatschap
Als je lid bent van een vereniging kan je ook deelnemen aan de activiteiten van die vereniging. In het verleden hebben wij er nooit een probleem van gemaakt als niet-leden tegen dezelfde vergoeding aan een activiteit deelnamen. Uitgangspunt was om senioren in de gelegenheid te stellen elkaar te ontmoeten en dat willen we ook blijven doen.
Echter het verlies van leden door overlijden en vertrek is groter dan de toestroom van nieuwe leden. Dit heeft nu tot gevolg dat bij gelijkblijvende activiteiten er meer uitgaven zijn dan dat er aan geld binnenkomt.
Om dat te voorkomen hebben we als bestuur moeten besluiten om met ingang van het nieuwe seizoen van de niet-leden per activiteit een hogere vergoeding te gaan vragen dan van de leden.
Deze verhoging van de vergoeding is vastgesteld op € 2,00 per activiteit.
De niet-leden blijven van harte welkom, maar liever hebben we dat ze lid worden. Dat biedt de vereniging meer zekerheid.